Elektroninė komercija

Elektroninė komercija Lietuvoje nėra naujas reiškinys. Pastaruosius 10 metų elektroninės parduotuvės dygo kaip grybai po lietaus. Pernai elektroninė komercija perėjo į naują stadiją – masiškumo ir patikimumo.

Elektroninė komercija Lietuvoje prasidėjo 2000 metais, kai internetu buvo pradėta prekiauti knygomis ir kompiuteriais. Praėjus 10 metų Lietuvos interneto erdvėjau jau buvo galima suskaičiuoti per 1000 el. parduotuvių prekiaujančių viskuo, kuo tik nori, taip pat ir sveriamu maistu bei statybinėmis medžiagomis.

Elektroninė komercija: rinka

Elektroninė komercija Lietuvoje nėra masinis reiškinys, palyginus su Europos Sąjungos valstybėmis. Internetu Lietuvoje naudojasi apie 1,5 milijono žmonių, tad 1000 el. parduotuvių yra gerokai per daug. Kas dieną atsidaro vis naujos parduotuvės internete, tačiau dalis senųjų baigia savo gyvavimą arba jungiasi su didesnėmis. Tai natūralus procesas, nes konkurencija labai didelė. Panašias prekes pardavinėjančios elektroninės parduotuvės konkuruoja kainas mažindamos keliais litais, nes prekių tiekėjai dažnai užima monopolines pozicijas. Artimiausiu metu el. parduotuvių turėtų mažėti. Tai įtakoja ir kai kurie sukčiavimo atvejai, kai buvo surinkti pinigai iš žmonių, o prekės nepristatytos. Šiuo metu elektroninė komercija Lietuvoje išgyvena dideles permainas, nes labai akcentuojamas patikimumas, įmonės rimtumas ir legalumas. Tai pabrėžiama net kai kurių el. prekybos įmonių reklaminėse kampanijose.

Elektroninė komercija: lyderiai

Kaip ir visose srityse, taip ir elektroninėje prekyboje dalis įmonių priskiriama prie lyderių, o kita dalis bando juos pasivyti, konkuruoti. Neabejotinas Lietuvos el. komercijos lyderis yra Pigu.lt – interneto prekybos centras, parduodanti įvairių rūšių prekes. Jam ant kulnų lipa kelios mažesnės el. parduotuvės – e-Senukai.lt, Neriba.lt, IMK.lt, Azon.lt, Varle.lt ir dar kelios daugiausiai kompiuterine technika prekiaujančios parduotuvės. Visi kiti bando “įkasti” ne iš esmės, o konkuruodami tik kai kurių prekių modeliais ar prekių grupėmis.

Vienas iš el. prekybos lyderių – maisto prekėmis prekiaujanti e-Maxima tikrai ne pirmoji pradėjo prekiauti šviežiomis maisto prekėmis, tačiau per metus laiko tavo rinkos lydere palikdama erdvės tik ekologiškų maisto prekių el. parduotuvėms.

Elektroninės komercijos lyderiai pradėjo burtis į Lietuvos elektroninės prekybos asociaciją – LEPRA.

Elektroninė komercija: kitos paslaugos

Plačiajai visuomenei elektroninė komercija yra susijusi su elektroninėmis parduotuvėmis, pardavinėjančiomis tam tikras prekes. Deja, tai tik dalis elektroninės komercijos, nes yra ir kita jos pusė – interneto paslaugos. Populiariausios interneto paslaugos yra fotografijų užsakymas, prekyba bilietais į renginius, įvairios paslaugos, įsidiegusios elektroninių mokėjimų sistemas – skaitmeninių TV ir interneto tiekėjai, namų ūkius administruojančios bendrovės ir t.t.

Valdžios institucijos taip pat dirba kartu su elektronine komercija – vienas iš vartotojų autorizavimo būdų yra per elektroninės bankininkystės sistemas. Taip deklaruojami mokesčiai, užsakomos įvairios pažymos, vykdomos kitos e-valdžios paslaugos.

Artimiausioje ateityje elektroninė vystysis vis sparčiau ir sparčiau. Dauguma paslaugų bus perkelta į internetą. Elektroninė komercija keičia mūsų pirkimo įgūdžius ir nuostatas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *