Verslo pardavimas ir įsigijimasVerslininkams, arba tuo besidomintiems asmenims, galbūt yra savaime aišku, kas yra „verslo perdavimas“, tačiau nieko apie tai negirdėjusiems būtina susipažinti su sąvokos reikšme, pagrindiniais principais bei situacijomis, kada tokios procedūros yra taikomos.

Verslo pardavimas ir įsigijimas – kitaip vadinamas verslo perdavimo procesas, kurio metu atitinkamas verslas gali būti įsigyjamas arba jungiamas su kitu verslu. Paprastai, nusprendus nusipirkti arba kitokiomis sąlygomis įsigyti (tarkime, perleisti ir pan.) verslą, tiems verslams yra keliamos vienodos sąlygos, o viena iš jų – naujo juridinio asmens įkūrimas.

Ilgą laiką verslo perdavimo procedūrose buvo ryškus valstybei priklausančių įmonių ar akcijų paketų pardavimas ar įvairūs pardavimo sandoriai. Valstybės turto perleidimas kitiems asmenims vadinamas valstybinio turto privatizavimu. Dabartinė situacija rodo, jog verslo pardavimas ir įsigijimas yra grindžiamas didėjančiu privačiu sektoriumi. Ką tai reiškia? Tai byloja, kad rinkoje egzistuojančius žaidėjus gali nusipirkti konkurentai, verslo parteriai, investuotojai iš užsienio ir panašiai. Verslo perdavimas yra siejamas su sėkmingai susigrąžinamos investicijų dalies potencialu. Pagal galimybes ir potencialą iš verslo gauti pelną ateityje daromas sprendimas pirkti ar parduoti įmonę.

Kaip pastebi ekonomistai, ryškus verslo pardavimo ir įsigijimo suaktyvėjimas yra pastebimas palankios ekonomikos periodu. Verslas yra neatsiejamas su rizika, svarbu, kad ji būtų kuo atidžiau pasverta.

Sandoriai versle, kai siekiama nusipirkti arba parduoti įmonę, grindžiami atitinkamu kapitalu, tvarkinga dokumentacija, apskaita bei, žinoma, protinga kaina. Atskirų įmonių atveju galima svarstyti ir nustatyti įvairius apribojimus.

Verslo perdavimas, kaip ir bet kuris kitas procesas, turi tiek teigiamų, tiek neigiamų bruožų, kuriuos suderinus tarpusavyje gali būti pasiektas atitinkamas rezultatas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *